22 september, 2016

Bewust consumeren


Ik vind mijzelf een bewuste consument.

Op maandagochtend blader ik online door de reclamefolder en noteer wat ik nodig heb.

Noem mij gerust een koopjesjager.
Daar heb ik lol in.

Ook bij Lidl en Aldi, dat toch niet bepaald gezellige winkels zijn, laad ik regelmatig mijn boodschappenkar vol.
Wat ik er koop?

Houdbare melk,
Bleekwater,
Suiker,
Koek,
Koffiemelkjes,
Schoonmaakdoekjes,
Wc-papier
Keukenpapier
WC-blokjes
Vis in blik
Zoutjes
Vaatwastabletten (die van Aldi zijn door de consumentenbond als beste beoordeeld)

Kwalitatief doet Lidl niet onder voor een A-supermarkt.
Het verschil is echter wel degelijk in de portemonnee te zien.

Bij de electronicawinkel in Zierikzee kost een doos stofzakken €11,-
€11,- voor vier zakken (foto boven).
"Milieubewust," volgens de verkoper in een altijd lege winkel.

Ik ging naar BCC.
Daar waren dezelfde dure zakken te koop, maar ook een ander soort voor €10,50.
6 stofzakken voor €10,50.
Ik vond het nog duur.

En dus ging ik weer online shoppen.
8 stuks voor €9,50 (incl. bezorging).

Sorry middenstanders, maar dat moeten jullie toch ook weten?!

Geen opmerkingen: