12 september, 2016

Jesse Klaver


Er stond een blogje over het Gergiev Festival klaar, maar de kunst wordt door de politiek ingehaald.

Jesse Klaver, de Obama van de Lage Landen, heeft het verkiezingsprogramma van GroenLinks uit de doeken gedaan.

Normaal gesproken zou ik daar geen aandacht aan schenken.
GroenLinks interesseert mij namelijk helemaal niets.

Maar Jesse Klaver zette zo'n slechte imitatie van de Amerikaanse president neer, daar moet ik toch wel even iets van vinden.

Ik lachte me ziek toen ik het zag.
Wonderkind wordt hij door sommigen genoemd. Dat begrijp ik niet.

Ik vind het nog zo'n knulletje. Met zijn glazen spiekbriefjes.

Hij worstelde bij Pauw blozend met Ebru Umar.
Even dacht ik terug aan de discussie tussen Theo van Gogh en Femke Halsema. Maar Femke was veel pinniger.
Femke was een straffe borrel. Jesse is een Tia Maria.

I have a dream.
In Jesse's droom verscheen Barack Obama. Hij riep Jesse op zijn woord te verkondigen.
En zo geschiedde.

Nou ja, het vraagt natuurlijk om satire.
Hij werd op een briljante manier ontmaskerd door Zondag met Lubach.

Klavertje Klavertje - ga je hier de verkiezingen mee winnen? Met imitaties van Barack Obama?


GroenLinks en een campagne volgens Amerikaans model.

Die combinatie verwondert mij.
****

Geen opmerkingen: