27 september, 2017

Herfst in Rotterdam


Typisch voor de herfst is de ochtendmist.
Voor het verkeer rampzalig, voor de camera mooi.


In de middag trok de mist op.
We konden aan de achterkant zelfs de Kralingse Plas zien.

Ik had afgesproken met een vriendin/voormalige buurvrouw.
Leuk om even terug te zijn in het complex waar we van 2002 tot 2007 woonden.
Maar ik had geen moment heimwee.
Integendeel.


OMG - Jacky deed haar vreugdeplas op het tapijt in de gemeenschappelijke hal.
Dat rode tapijt was er in onze tijd ook.
Zo ongelooflijk onpraktisch.

Mijn vriendin maakt de meest prachtige poppenhuizen.
Ik kan er naar blijven kijken.


Zo lief, maar voor mij bleef het bij kijken.
Een slagroom tompouce van Carlier. Ik wist hem te weerstaan.


Na de thee wandelden we door de tuin.
Park liever gezegd.
Vanachter een gordijn werden we in de gaten gehouden. Ik was natuurlijk een vreemde....met een hond. 
Heerlijk, dit stukje ongerepte natuur middenin de stad.
Maar bijna niet meer bij te houden door/voor tuinmannen en dat was te zien.


Zou Jacky Scooby hebben geroken? Of Catootje, het (overleden) teckeltje van mijn vriendin. 


Gelijk deze oude kastanjeboom zijn de meeste medebewoners "uit onze tijd" dood.

Op onze ronde door het park gingen ze wel allemaal door mijn hoofd.
*****

Geen opmerkingen: