08 september, 2017

Rotterdam in beweging


Gelukkig, het pand van V&D staat niet meer leeg.
Hudsons Bay heeft met veel bombarie zijn intrek genomen.
Ik was van plan er een kijkje te nemen maar ik had mijn handen vol aankopen en het regende pijpenstelen.


Er verdwijnt een begrip uit het straatbeeld van de stad.
Jac A. van Zanten gaat de Karel Doormanstraat na maar liefst 61 jaar!! verlaten.
Ja, dan ben je een begrip.


Ik kocht hier ooit mijn eerste potje lemon curd, dat toentertijd nog nergens verkrijgbaar was.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik geen trouwe klant was.
Als je iedere zomer een paar weken in Groot-Brittannië vertoeft, struin je daar alle winkeltjes af.
In het VK wemelt het van de Van Zantens. 


Dolblij met mijn aankopen. maar ook met de smaak van weemoed verliet ik deze, ik mag wel zeggen, unieke winkel.

De uitverkoop stopt in de derde week van september.
Er zijn ook al prachtige kerstartikelen te koop.

De eigenaresse vertelde mij dat niet eens alles uitgestald staat.
Ook voor mij werd er het nodige uit de kelder gehaald.

De winkel sluit weliswaar, maar de webshop blijft bestaan.



Ook Jacky is tevreden met zijn nieuwe, zachte vriend. 
******

Geen opmerkingen: