28 oktober, 2017

Kabinet Rutte 3


Zitten ze dit weekend allemaal in hun studeerkamer? 
Of zijn ze "op de zaak?"
Of zitten ze aan de keukentafel hun huiswerk te doen?

Dat ze tassen vol papierwerk aan het doorspitten zijn lijkt me evident.

Ook ik doe mijn huiswerk: 
NAMEN uit mijn hoofd leren.

Kijk ze daar nou eens staan, in hun slecht passende jacquet.
Alleen de koning heeft een goede broek aan.

Ik las een column over de zin -en onzin van tradities.
Dit is geen traditie.

De ministers in het eerste naoorlogse kabinet, Schermerhorn-Drees, waren blij dat ze nog ergens een pak op de kop hadden kunnen tikken.


Kabinet De Quay presenteerde zich wel in jacquet.

Gebruikelijk is het echter nooit geweest en dus ook geen traditie.

De verkleedpartij afgelopen week zal te danken zijn aan CDA en CU.


Geen kleur en te weinig vrouwen. 
Er moet toch iets te zeuren zijn.
Laat deze zeer gemêleerde groep maar goed werk afleveren, denk ik dan.

Een kabinet van maar liefst vier partijen met een lesbische vice-premier, een andere vice-premier die bewust ongehuwd moeder is en een vice-premier die op wil vallen met Pipo de Clown schoenen.
De Friezen hoeven zich niet achtergesteld te voelen met Wopke en Halbe. Er er stroomt ook nog een ader Zweeds bloed door de gelederen.

De meeste bewindslieden komen niet uit de Haagse politiek, wat ik ook wel verfrissend vind.

Nu maar hopen dat die frisse wind geen ijzige kou wordt.
****

Geen opmerkingen: