30 januari, 2018

"Tandvriendelijk"


Onderstaande blog schreef ik precies een week geleden.

Die blog heb ik, nadat ik hem online had staan, direct doorgestuurd naar bol.com en Philips. 
Van de eerste heb ik (zoals verwacht) niets vernomen. De klantenservice van Philips nam een dag later telefonisch contact met ons op.

Door alle acties tijdens de feestdagen was er een soort van opstopping ontstaan, maar mijn registratie werd meteen goedgekeurd.

Het kan zijn dat mijn blog de afhandeling heeft versneld.

Toch wil ik iedereen aanspreken om klachten niet onder het tapijt te schuiven. 
Voeg de daad bij de klacht.

Acht weken werd één week.
Met dank aan Philips!!

23 januari, 2018

Die slechte smaak krijg ik niet weggepoetst


Het is makkelijk, snel en vaak ook voordelig: online kopen.

Als dit op je scherm ziet verschijnen is het eerste wat in je opkomt: 
Mooie aanbieding, maar niet uitzonderlijk. Bestel je vier borsteltjes, dan krijg je er twee extra.

Een snelle bestelling is het niet.
Je dient het tot de laatste letter uit te pluizen. 

In de ontvangen doos zaten vier borsteltjes.

Voor de twee extra borsteltjes diende ik mij te registreren bij Philps.
Dat deed ik.

Ik uploadde tevens, zoals gevraagd, de factuur en maakte een foto van de originele streepjescode die ik eveneens uploadde.
Wat je wel niet over hebt voor twee opzetborsteltjes.

En toen kwam er een automatische antwoord van noreply@responsemanager.eu.
Ik haal er de meest opvallende passage uit:

"Allereerst zullen we de documenten controleren. We streven ernaar deze controle binnen 4 weken af te ronden. Mocht er nog informatie nodig zijn, brengen we u per e-mail op de hoogte. Wanneer de door u geuploade documenten zijn goedgekeurd, ontvangt u hiervan een e-mail ter bevestiging. Na ontvangst van de bevestiging duurt het maximaal 4 weken voordat u uw geld of actie product ontvangt."

Acht weken!!
Acht weken moet ik wachten op twee borsteltjes.

Natuurlijk belde ik Bol.com, want uiteindelijk ben ik aldaar klant.
Maar de wijsvinger ging naar Philips.

Toen ik vroeg waarom klanten niet beter worden in/voorgelicht over de afwikkeling van deze actie, bleef  het antwoord hetzelfde.
"Hebben wij niets mee te maken. Moet u bij Philips zijn."

Een geluid van "hè, wat jammer" kwam er niet.

Nee, integendeel.
Het werd een welles-nietes confrontatie die mij alleen maar kwader maakte.

Als je klanten kwijt wil, moet je deze toon zeker aanhouden.

Neen: qua klantvriendelijkheid kan Bol nog veel leren van zijn grote neef Amazon.
*****

Geen opmerkingen: