01 mei, 2018

Het leken wel 3 weken....



....maar het waren negen dagen.
Wat hebben we genoten!!

Ik zal zo kort mogelijk onze ervaringen in/van hotels en restaurants beschrijven.

Het hotel in Montecatini Terme was perfect!!

Goedkoop, goede kamers, schoon, prima eten, goed ontbijt, uitstekend personeel.
Locatie is strategisch in de driehoek Pisa, Lucca, Florence.
Vlakbij de autostrada en in het bezit van een treinstation.

Leuk stadje met prachtige winkels, geneeskrachtige baden en fijne eettenten.

Na drie avonden in het hotel gegeten te hebben wilden we wat anders. We vonden da Lorenzo.
We hebben beide avonden fantastisch, gezellig gegeten.


De eigenares bemachtigde olijfolie voor me.
Vers geperst.

Bij deze de foto's van 
*****

Na vijf nachten Toscane moesten we huiswaarts.
We wilden ons geliefde Nice (niet hondvriendelijk) toch nog aandoen.

Hotel Ellington werd (voor ons) een enorme tegenvaller.
Veel te duur en smerig.
Tenzij je alleen voor het ontbijt gaat. Dat is grandioos.
Ook de locatie is prima.

Mijn review (knippen en plakken) op de reserveringssite:
Het personeel
Hele bedrag vooruitbetaald. 
Hond, tax en parking moest ik ter plekke afrekenen. 
Onaardige dame bij de receptie, die niet eens de moeite nam om te checken of onze kamer klaar was. Toen ik het 10 minuten later aan een andere receptioniste vroeg belde die wel naar house keeping en inderdaad....de kamer was klaar. 
Onze bagage zou naar de kamer gebracht worden. Toen die er na 10 minuten nog niet was ging ik terug naar de receptie. Daar stonden onze koffers, onbewaakt. Niemand van het personeel in de buurt. 
Vanuit de kamer belde ik naar de receptie of ze een bepaald restaurant konden boeken. Ik werd teruggebeld: "er wordt niet opgenomen, mevrouw." 
Ik belde het restaurant zelf en kreeg direct de eigenaar aan de telefoon. 
De kamer
Ik ben nog nooit in zoiets smerigs terechtgekomen. Ik hoop dat booking.com die foto's ook plaatst. 
-Spuug op de sierkussens, 
-smerigheid aan de kastjes, 
-haren op de kussens, 
-vieze haarföhn, 
-stopcontacten die het niet deden, 
-smerige vloerbedekking, 
-airco deed het (nog) niet. Het was 30 graden in de kamer. 
Uiteindelijk na veel bellen kwam de manager. We kregen een upgrade naar een ex. kamer en een fles wijn als goedmaker. 
Kamer aan de lawaaierige voorkant was inderdaad groter, maar met maar 1 bureaustoel. Badkamer was klein. Geen grepen in het bad. Voor oudere mensen is dat lastig in -en uit stappen. 
Je moest schuin op de wc gaan zitten vanwege de wc rolhouder. Avond voor vertrek betaalde ik wat er nog open stond. Dit adviseer ik iedereen, want er logeren hier veel bus gezelschappen. 
"U heeft de tax al betaald mevrouw," zei receptioniste. 
'Weet je het zeker?' 
"Ja, ik weet het zeker. U kunt morgen zo weggaan. All set." 
De volgende ochtend, toen ik om de auto vroeg zei een andere receptioniste: "mevrouw U moet nog tax betalen." 
'Huh? Uw collega zei gisteravond dat ik het al betaald had.' 
"Neen, ze heeft een fout gemaakt."


Wel heerlijk gegeten bij
Café de Nice 
en 
Le bistrot des Viviers


*****

In een ruk van Nice naar Rotterdam was ons toch te gortig en dus plukte ik op het laatste moment nog een leuk hotel van het internet.
In de haast had ik niet gezien dat het een chambre d'hôtes was.
Wat een verrukkelijke, luxe verrassing toen wij het pad van Domaine Point Juillet opreden.

We werden hartelijk ontvangen door onze gastheer.
Hij leidde ons rond en deed verslag van al het prachtigs/heerlijks dat wij zagen/proefden.

Ik ben niet snel overdonderd, maar was dat nu wel.
De kamers zijn prachtig. De bedden heerlijk.
Van het ontbijt hebben we gesmuld. De ovenverse muffins en dito brioche hebben we in de auto opgegeten.

Op zijn advies aten we in het nabijgelegen Rully.
Heerlijk.


Ik ben ook iedere keer weer overrompeld door de hoeveelheid "domaines" in deze regio.

*****

30 april: "oude Koninginnedag."
Het laatste stuk naar huis ging voorspoedig in acht uur.

Het was 22 graden kouder dan een week geleden, toen we door warm Florence liepen.
Bij Hoogerheide kochten we asperges. 


Thuis wachtte de wasmachine, maar ook ons eigen, allerlekkerste bed waar we doodmoe maar blij en voldaan indoken.

Vannacht werd ik middenin een Italiaanse droom gewekt door mijn blaas.

Ik wist mijn eigen wc niet meer te vinden.

Was ik in Montecatini, Nice of Fontaines?
****

Geen opmerkingen: