29 mei, 2018

Hoe een moordenaar zichzelf vrij bluft


De familie van Pim Fortuyn vind dat hij maar snel moet emigreren.
Ze willen van Volkert van der Graaf af. Hoe verder weg des te beter.
Ik begrijp dat wel, maar toch kook ik van woede.

Ik denk namelijk dat deze etterbak zich helemaal kapot lacht.
Hij pakt iedereen in en iedereen (lees rechtsstaat) laat zich inpakken.

De moordenaar van Pim Fortuyn komt veel te vroeg vrij en weet zich vervolgens los te wrikken van de reclassering.

In 2016 werd een verzoek tot opheffing van de meldingsplicht afgewezen.
Maar de radertjes in het hoofd van Van der Graaf draaiden overuren.

Hoelang heeft hij gebroed op zijn emigratieplannen??

Waar gaat hij naartoe?
Hoe komt hij aan het geld?
Wil zijn toekomstige homeland  wel een politieke moordenaar als burger?

Zijn de vragen die het bij mij oproept ook door de rechtbank aan Volkert voorgelegd?
Of wordt dan zijn privacy aangetast en zijn ze bang dat hij met een "mentale" schadeclaim zal komen? Waar hij vervolgens zijn emigratie van kan betalen.

Enfin, meldingsplicht heeft Van der Graaf sinds vandaag niet meer.
Hij is nu echt vrij.

"De rechter besloot dat Van der Graaf tijdens zijn voorwaardelijke invrijheidstelling geen strafbare feiten mag plegen. De periode duurt tot 2020."

Wat een merkwaardige voorwaarde.

Nergens lees ik binnen welke termijn Van der Graaf weg moet zijn.

Nee, het hof heeft beslist dat hij mag emigreren.

Ziet u het gebeuren?
****

Geen opmerkingen: