21 februari, 2023

Wie wat bewaart.............


De vuinismannen staken. Het OV gaat staken.
Zo zagen de straten van Rotterdam er vandaag uit.


Ruim baan voor ongedierte.


Dit terzijde, mijn blog gaat over iets anders.

Gezien de kleine behuizing en een beperkte opslagruimte, huren we al sinds jaar en dag een ruimte in Shurgard.

Wegens vele verhuizingen, van klein naar groter naar groot(s) en nu weer terug naar kleiner en minder - is er nogal wat opgespaard. Tel daarbij de nodige erfenissen op en je komt op meerdere inboedels.

U wil niet weten hoeveel er inmiddels naar zoonlief, veilingen, kringloopwinkels en grof vuil is gegaan.
En toch.....

Manlief wil het liefst van Shurgard af, maar dat is onmogelijk.
"Als een van ons overlijdt....."
We hebben het er vaak over. "Er moet weer wat uit Shurgard weg El."

Onlangs vroeg zoonlief of ik de DVD box van de Soprano's nog had. Hij wilde alle series graag weer eens zien.
Thuis kon ik niets vinden.

Deze box is op de goedkoopste website te koop voor maar liefst €45,- Een pittige prijs.
"Het is veel goedkoper om een maandabonnement bij HBOMax te nemen," zei ik. "Die vertonen de Soprano's. Zo'n abonnement kost €7,99."

Zelf ging ik er zondag direct mee aan de slag. Op mijn iPad en laptop lukte het, maar ik kreeg het op de televisie niet gedaan.

Dus belde ik de provider: KPN.
We moesten nieuwe zwarte boxjes.

Die werden maandag al geleverd en de installatie bleek een fluitje van een cent.
Heerlijk om weer van voren af aan naar die knettergekke Maffiosi te kijken. Ook de kinderen genieten ervan.

Maar we moesten vandaag toch naar Shurgard voor een schoolalbum uit 1973 en de KLM-huisjes waar volgens een medewerker van Vendue Next Door wel interesse voor is. Collectors item.


↑Ik kwam natuurlijk weer spullen tegen waar ik geen afstand van wil, maar moet doen - zoals dit door mijn vader gemaakte tafeltje. Een emotioneel dilemma.


Van een aantal dingen heb ik foto's gemaakt voor een eventuele veilingverkoop, hoewel ik er weinig fiducie in heb.


↑Het fotoalbum en de KLM-huisjes↓ vond ik.


↑Tot mijn grote verbazing kwamen ook de Soprano's box en andere spannende DVD's tevoorschijn.

Daar moet ik ook iets mee doen. Verkopen bijvoorbeeld.

Voorlopig is die doos teruggezet in de berging: bovenop een doos vol serviesgoed, die weer op twee dozen met albums en boeken staat.......
********

Geen opmerkingen: