25 februari, 2023

Tip voor reizende (o)papa's en (o)mama's


Wij zijn beste wel actieve grootouders. Onze kleinzoon is graag bij ons en toont blijdschap wanneer we bij hem komen.
Gisteren putte hij manlief uit bij het Maritiem Museum. Vooral in het Speelparadijs kon hij zich uitleven en had opa moeite hem bij te houden.

Na zulke activiteiten heb ik er geen moeite mee hem mijn iPad te geven waarop hij Netflix -of HBO filmpjes mag kijken.

Het is een rustmoment voor ons allen.

We gaan een paar dagen met elkaar op pad.
Om de lange autorit zonder "hoelang nog? of zijn we er al?" te doorstaan heb ik het volgende gedaan (tip van mijn fysio).

Bij HBOMax (maar waarschijnlijk ook bij Netflix) kun je filmpjes downloaden, die zonder internet - dus off line, bekeken kunnen worden. 
Kleinzoon en ik zochten samen filmpjes uit. 
>>Het is persoonlijk, maar ik vind het aanbod van HBOMax beter dan van Netflix.<<


Maar ook luisterboeken zijn te downloaden.
Daarvoor werd Tutti ingeschreven als gratis lid van de plaatselijke bibliotheek.

Via App Store zette ik de online Bibliotheek (landelijk) op mijn iPad.
Het is even een dingetje, maar het lukte deze oma ... dus.....

Naast mij op de bank zat Tutti ademloos mee te kijken hoe ik wel tien keer gebruiksersnaam en wachtwoord moest invullen.

Daarna mocht hij zelf de luisterboeken uitzoeken.
"Knap gedaan oma. Mag ik nu luisteren met de koptelefoon op?"


Even zette ik de wifi uit om te kijken of het inderdaad werkte.

Zo wordt reizen voor (groot)ouders en kind(eren) veel relaxter.
*****

Geen opmerkingen: