13 april, 2015

Netflix

 
Natuurlijk loop ik weer achter, maar bij thuiskomst uit de VS heb ik de knoop doorgehakt:
Ik heb mij geabonneerd op Netflix.
 
Lang heb ik het af weten te houden, maar waarom eigenlijk?
P. heeft zijn golfzender. Mag ik dan mijn film-app?
 
Ik kon er niet meer tegen:
Vrienden, de (social) media.....iedereen had het over seizoen 4 van "House of Cards."
"Veel beter dan Borgen," werd er gezegd.
 
Liefhebbers keken snakkend uit naar de nieuwe serie waarin één van mijn favoriete acteurs - Kevin Spacey - de hoofdrol speelt.
 
Ik dacht er al aan toen we twee maanden geleden in Savannah waren en langs "zijn" huis - "Midnight in the Garden of Good and Evil"- liepen.
 
Ik dacht er weer aan toen ik hem bij David Letterman zag.
 
En ik dacht er nogmaals aan toen ik hem voor de -tigste keer zag schitteren in "The Usual Suspects."
 
Spacey is ZO goed als hij ZO een slecht mens speelt.
 
Aanmelden is een fluitje van een cent.
Voor €8,- per maand kun je kiezen uit een gigantisch aanbod van films en series.
De eerste maand is gratis.
 
Ik weet mijzelf te bedwingen tot de avond.
Dan ga ik echt los.
House of cards is een lange serie. Ieder seizoen kent 13 afleveringen.
Ik ben halverwege seizoen 3.
 
Beter dan "Borgen."
Dat kan ik niet zeggen.
Anders.
Moet ook.
Statsminister kun je niet vergelijken met Mr. President.
****

Geen opmerkingen: