20 april, 2015

Rechtse splinters

 
P. kijkt op zondagochtend naar WNL, Harry Mens en Buitenhof.
Hij heeft een brede kijk op zaken.
 
Ik viel ergens halverwege in Buitenhof.
 
Het ging over VNL.
Ik vind dat een naam voor een luchtvaartmaatschappij, maar dit terzijde.
Bram Moszkowicz, iemand van "veelbesproken" gedrag, wordt genoemd als leider van deze partij.
 
Een zich druk makende Chris Aalberts ("De puinhopen van rechts") zat tegenover Joram van Klaveren (ex-VVD, ex-PVV, VNL).
 
Aalberts maakte een geagiteerde indruk. Hij interrumpeerde, verloor zijn geduld.
  Van Klaveren bleef rustig en beleefd. Zijn geboetseerde glimlach irriteerde Aalberts zichtbaar.
Aalberts: "Ik geef er geen stuiver voor."
Man, waar maak je je dan druk om (vroeg ik mij af). Het is onze democratie. 
Van Klaveren won.
 
Waar ik mij echter wel druk over maak en waar ik ook al eerder over heb geblogd is wat er aan zo'n nieuwe partij voorafgaat.
 
Is er onenigheid binnen een partij, dan kan een fractielid zomaar als VZP'er (Vertegenwoordiger Zonder Partij) in de Tweede Kamer blijven zitten.
Hoeveel VZP'ers telt de Tweede Kamer inmiddels?
 
Okee, hij/zij is gekozen. Maar hij/zij is gekozen omdat hij/zij tot een bepaalde partij behoort.
Ik stem in eerste instantie op een partij.
 
Het klopt niet en het brengt de geloofwaardigheid van de politiek ernstig schade toe.
BN'ers worden gevraagd het gezicht van een nieuwe partij te worden.
Gordon of Barbie in de Tweede Kamer. Ik sluit niets uit.
 
VNL.
Een professioneel bestuurd vliegtuig vol passagiers, of een door windbuilen ontworpen luchtkasteel?
*****

Geen opmerkingen: