08 oktober, 2015

Kwaad

 
Ik ben kwaad omdat ik te weinig blog.
Kwaad omdat ik kwaad ben.
 
Nu ben ik alleen. P. heeft een golf uitje.
 Ik eet afbakpizza's en drink zo'n heerlijk flesje wijn van Auchan.
 
Ondertussen zie ik dat achternichtje F. (haar oma was mama's zus) de finale van Dance dance dance heeft gehaald.
Ze is te gast bij RTL boulevard.
Ik word er niet vrolijk van.
 
Tijdens mijn maaltijd kotst Jacky een onverteerbaar, tijdens de laatste uitlaatbeurt gesnaaid, eikeltje uit.
Ik ben kwaad.
Jacky duikt haar mand in en kijkt schuldbewust toe hoe ik haar rommel opruim.
Het restant pizza verdwijnt in de vuilnisbak.
Ik blog.
 
 
 
 Ik was kwaad toen het ziekenhuis in Zierikzee de deuren sloot en de bewoners van dit eiland aangewezen werden op Goes.
 
Kwaad ook omdat die verdomde Zeelandbrug regelmatig geblokkeerd wordt.
 
Logistiek ligt dit deel van Zeeland ver achter.
Heb je de brug tegen (open), dan kun je al snel 45 minuten in de auto zitten.
 
En nu dreigt er ook een sluiting voor het ADRZ in Goes.
Waarom?
Financiën natuurlijk.
 
Er is crowdfunding gestart voor grote broer Vlissingen.
Het gaat om een verbouwing die 20 miljoen moet kosten.
 
Nu ga ik nooit meer (na een verkeerde diagnose van een chirurg aldaar) naar het ziekenhuis in Goes.
In dezelfde tijd ben ik in het veel betere Ikazia in Rotterdam-Zuid.
 
De hele week maak ik me al kwaad over de opvang van asielzoekers.
Vakantieparken, sportzalen, buurthuizen...........de inventieve COA weet wel een plekje te vinden.
 
Rutte was er niet toen de pleures uitbrak in het buurtschap Oranje.
Die bewoners zijn schandalig behandeld.
 
Men is kwaad op Wilders dat hij "misbruik" van de massawoede maakt.
Kwaad dat hij in de peilingen stijgt.
Het is woede van onmacht.
Maar waar zijn godverdomme onze andere volksvertegenwoordigers?
 
Die verstoppen zich, of laten zo nu en dan iets in een mild interview horen.
Ik ben kwaad.
Echt kwaad.
 
Toen de berichten van het noodlijdende ziekenhuis mij bereikten kwam er direct één vraag in mij op:
 
Zit Michiel de Ruyter in de inburgeringscursus?
***********

Geen opmerkingen: