22 november, 2015

Coolblue en Post.NL

 
Ik bestelde zondag twee producten via de webshop van Coolblue.
Coolblue is een prima bedrijf waar ik geen klachten over heb. Goedkoop, ruim aanbod en je kunt verhaal halen bij de winkel wanneer er iets kapot gaat.
 
P. kreeg meteen een sms en daarna volgden een reeks e-mails.
Ik had (zoals ik altijd doe) een afhaalpunt, waar ik ook mijn boodschappen doe, opgegeven omdat ik niet zeker wist of we maandag wel de hele dag thuis zouden zijn.
 
Zondag besteld - maandag geleverd.
 
Ook op maandag kwamen er nog e-mails:
 
Beste P.,
 
Vanaf 15.00 uur ligt uw Coolblue-pakket, met barcode XXXXXXX, voor u klaar op het PostNL-afhaalpunt.

Adresgegevens en openingstijden van het PostNL-afhaalpunt kunt u vinden op de PostNL-website.
 
Met vriendelijke groet,
Coolblue
 
Maar neen, geen pakketje.
Nooit op maandag volgens de medewerker van Plus.
 
P. besloot via Facebook contact op te nemen met Coolblue.We vertrouwden erop dat de pakketjes de volgende dag (dinsdag) wel geleverd zouden worden, maar het ging ons om het principe belofte nakomen.
 
Er volgde een correspondentie.
Plotseling - wat toevallig!! - kwamen er e-mails van Post.nl.
Ze hadden tevergeefs geprobeerd de pakketjes bij ons thuis af te leveren.
 
Die e-mails maakten ons pas echt ziedend en tegelijk moesten we hard lachen.
 
ER WAS DE HELE DAG IEMAND THUIS GEWEEST!!!!!
 
P. antwoordde nog één keer dat wij ons niet in de maling lieten nemen.
En dat ook zwart op wit stond dat de pakketten door Post.NL op het afhaalpunt zouden worden afgegeven.
 
Enfin, de zaak werd onderzocht want ook Coolblue had twijfels bij de uitleg van Post.NL.
 
Uiteindelijk werd de zaak gesloten met excuses van de postbode (hij had niet goed opgelet) en een cadeaubon van Coolblue.
 
Tja, misschien wordt u moe van dit soort blogjes.
Begrijpelijk.
 
Ik schrijf ze om vooral niet te vergeten HOE VAAK het FOUT gaat.
 
Ik ben namelijk de betalende consument.
****

Geen opmerkingen: