12 november, 2015

Paleis Het Loo

 
Na Hummelo besloten we nog wat van de dag te maken.
 
Ik stelde voor naar Apeldoorn te gaan: Paleis Het Loo
 
P. zat in de auto maar op te scheppen over zijn museumjaarkaart.
Toen we bij de kassa stonden overhandigde hij een verlopen kaart dat ook nog eens op een oud adres stond.
Kassa ping dus, want de entreeprijs is bepaald niet misselijk en parkeren kost €5,-
 
Wij hadden geluk, het was niet druk en dus konden we de vertrekken goed bekijken.
Dat is namelijk het enige wat irritant is aan dit museum: kamers bekijken over de schouders van anderen.
 
 
En aan die prins Hendrik had ik altijd al een hekel.
Hij was een jager, in meerdere opzichten.
 
Toen ik deze lamp en al die andere jachttrofeeën in zijn kamer zag dacht ik aan tandarts Palmer die na het doden van Cecil de leeuw de woede van de hele wereld over zich heen kreeg.
 
Postuum krijgt de overspelige echtgenoot van koningin Wilhelmina met mijn woede te maken.
 
********

Geen opmerkingen: