01 november, 2015

Schapen met herder

 

Honden aan de lijn, staat er heel duidelijk op het bord.
 

 
 
Dat was schrikken.
Gelukkig zat Jacky, die we hier altijd aan een lang touw uitlaten, nog in de auto.
 
P. trachtte de jonge? herder tegen te houden maar dat bleek een onbegonnen opdracht.
In de verte hoorde ik een fluitje, maar de hond was door dolle. De baas had zijn hond helemaal niet onder appèl.
Ik hou niet van herders. Ik ben zelfs bang voor herders.
 
Een schaap ging richting sloot.
Een ander schaap wist het park uit te vluchten, over het wildrooster.
 
P. was echt woedend en liet de vrouw weten dat er een schaap overgestoken was en waarschijnlijk in de tuin van de boerderij liep.
Ze liep naar het huis ging volgens mij aanbellen.
 
P. bekommerde zich om het schaap, dat zich dood had gehouden tot de hond weg was, bij de sloot.
Het geschrokken dier huppelde naar de kudde, die stokstijf op de dijk stond.
 
Toen de man zijn hond uiteindelijk te pakken had en wij hem natuurlijk op zijn verantwoordelijkheid aanspraken kwam hij met (voorspelbare) excuses als: borden niet gezien, op internet opgezocht waar we hem mogen loslaten.....
 
Wij haalden Jacky uit de auto en begonnen aan onze wandeling.
Ik keek om en zag het stel met herder richting dijk lopen.
En het schaap in de tuin??
 
Toen wij terugkeerden bij de auto kwam de man met het schaap aan de hondenriem uit de tuin van een niet blij kijkend boertje (understatement) in een donkerblauw kerks pak.
Er werd geen woord gesproken.
 
Hij tilde het schaap over het wildrooster en liet het los.
Daarna zakte hij zowat ineen tegen het hek.
 
Wij reden weg. Naar wat er zich in die tuin heeft afgespeeld kan ik alleen maar gissen.

Zijn hond loslaten zal hij voorlopig wel uit zijn hoofd laten.
******

Geen opmerkingen: