04 november, 2015

Hummelo

 
Maandagavond zaten we thuis aan de zuurkool en ineens had ik zin in wild.
"Zullen we naar Hummelo gaan?"
 
>>>Hier kwam ik als klein meisje al met mijn ouders toen we kampeerden in Zelhem of wanneer we de Somsens in Eibergen bezocht hadden.
 
Mijn vader was dol op dit restaurant.
Het zal eind jaren '80 zijn geweest. Papa was al ziek, maar hij wilde toch naar de opening van de nieuwe Somsen-winkel in Eibergen. Mama ging niet mee, dus reed ik.
Op de terugweg moest en zou hij eten in De Gouden Karper.
Nog één keer. De laatste keer.<<<
 
Manlief vond het een uitstekend idee, vooral nadat hij de kaart had bestudeerd.
Deze week was het wildseizoen van start gegaan.
Ik boekte een kamer voor één nacht. (€85,- incl. ontbijt)
 
De Gouden Karper heeft een traditioneel menu en een uitgebreide lunchkaart met klassieke gerechten als Russisch ei, huzarensalade, uitsmijter rosbief - maar ook seizoengebonden lekkernijen wildkroketten en bospaddenstoelensoep.
 
 
Nadat wij heerlijk geluncht hadden in de sfeervolle gelagkamer van deze historische "herberg,"
was het tijd voor de eerste wandeling van vier kilometer.
 
Het meeste blad was van de bomen, maar de temperatuur was allerminst winters te noemen.
 
Halverwege ging de jas zelfs uit.
Het werd een zware beproeving voor ons drietjes, vooral toen we een rood paaltje misten. In plaats van vier kilometer hadden wij er vijfenhalf in de benen.
 
 
*********

Geen opmerkingen: