28 november, 2016

Met de Amerikaanse slag


Nee, u hoort mij niet klagen.
Dat dit hotel wasmachines en drogers voor de gasten heeft vind ik alleen maar een plus en ik maak er graag gebruik van.

Maar hoe het werkt, daar moet ik erg om lachen.

Ik stel de wasmachine in op "hot."

Het water wordt niet verwarmd door een element, zoals onze Nederlandse machines.
Nee, het komt direct op temperatuur uit de kraan.
Nou ja......op temperatuur?
Het haalt de veertig graden nog niet eens.

En dan is de was in een half uur klaar.

De drogers daarentegen doen het fantastisch.
Een heel uur lang.

Op hoge temperatuur drogen gaat heel goed.
Na dertig minuten haal ik het ondergoed eruit.

Dan verzet ik de temperatuur naar low en gooi er onze shirts in.
Het is maar goed dat ik zo ben afgevallen.
Juist ja..............de temperatuur blijft hoog.

En op de galerij ligt stof, uitgeblazen door die drogers.
Aan het einde van de dag komt een schoonmaker met de stofzuiger langs.


Nog zo'n lachertje.
De tuinman en zijn blazer.
Het enige wat hij doet is de rommel verplaatsen van de ene kant van de straat naar de andere kant.

Laat nooit meer iemand iets slechts van de Fransen zeggen.


Tot slot onze kamer.
De foto hierboven toont een stopcontact achter het fornuis. Het hangt uit de muur en levert zodanig een gevaarlijke situatie op.
Het is een paar keer voorgekomen dat maintenance langs moest komen omdat het fornuis het niet deed.
De stoppen waren doorgeslagen.

De airco is ook niet echt van 2016.
Hij doet het goed, maar maakt ook een enorm lawaai.
In de ochtend hebben we de deuren open, maar buitentemperatuur loopt iedere dag al snel op tot ver over de 26 graden.

Wil ik vanuit mijn bed televisie kunnen kijken, dan moet de airco uit.
Dus heb ik weinig tv gekeken.

Geen opmerkingen: