09 november, 2016

Republikein


Manlief wist vanmorgen niet wat hij met me aan moest.
Ik had zo slecht geslapen.

De verkiezingen hielden me uit mijn slaap.
Het werd een regelrechte nachtmerrie.

En alles wat echtgenoot tegen mij zei viel fout.
Ik wilde schreeuwen. Vloeken. Rammen.

Stomme Amerikanen!

Dat Hillary een onbetrouwbaar sujet is die alleen maar macht wil is mij duidelijk.
Dat de Amerikanen "policor-ziek" zijn begrijp ik ook.
En dat ze de Clintons en Obama's spuugzat zijn gaat er bij mij ook in.

Maar een wrokstem uitbrengen en daarmee de grootste schreeuwlelijk die er is aan 's werelds machtigste baan helpen.......

Vandaag blijkt hoe hypocriet de man is.
Gaat Hillary nog achter de tralies?
Is ze een crimineel?
Heeft de Clinton foundation fraude gepleegd?

Kom op Donald, nu dan ook doorpakken!
Misdadigers moeten achter de tralies, ook als ze Clinton heten.

Ik liep stampvoetend naar het strand.
De wereld staat in brand en twee vechtende pubers hebben ons anderhalf jaar in de greep gehad.

Europa is next.
In Nederland staan eenlingen als Monasch, Baudet, Roos en wie er nog meer gaan volgen te trappelen om een Trumpstunt uit te halen.
Ze maken de politiek kapot. Ze maken het land onbestuurbaar.

Maar Rutte heeft het er dan ook naar gemaakt.

Op het strand hield de droefenis nog even aan.
Ik was moe en boos en wilde eigenlijk huilen.

Totdat manlief over de familie Van Oranje begon.
Die zijn met Emirates naar Australië gevlogen?!

Huh??
Ik had al dagen het Nederlandse nieuws niet gevolgd. Voor mij waren de verkiezingen hier in de VS prioriteit.

In één klap vloog ook mijn woede de Atlantische Oceaan over.
Ja, der Wilhelm vond Emirates sneller en goedkoper. O ja en opa Benno was een toffe kerel (vrij vertaald).

Hij is niet zo'n beetje dom, der Alex.

Geen belasting betalen. Een prinses die op haar achttiende een miljoen op haar Leidse rekening krijgt bijgeschreven....

Jullie kunnen allemaal vallen voor de glimlach van onze glamourkoningin....

geef mij maar de Republiek der Nederlanden!

Geen opmerkingen: