11 december, 2016

Kerstbomen


"Moet die boom geen water?"

'Jawel, maar als ik er alleen al naar kijk vallen er naalden uit.'

Manlief kijkt me bedenkelijk aan.
Ik pak de gieter en probeer voorzichtig, zonder een takje aan te raken, wat water in de pot te gieten.

>>Nee, deze boom valt echt niet uit. Hooguit een paar naalden bij het vervoer, maar verder niet.
Ik hoor het de verkoopster afgelopen maandag nog zeggen.<<

De boom reageert meteen op mijn gulle gift. Ik krijg een lading naalden op mijn voeten.

'Met de Kerst hebben we een kale boom,' zeg ik geërgerd.'

Aangezien ik toch mijn dagelijkse wandelingetje nog moet maken gaan we naar de bloemist bij Plus waar ik de boom vorige week kocht.

Ik zie dat er meer kerstbomen staan dan vorige week. Ook andere soorten.

Geluk bij een ongeluk: ik tref dezelfde verkoopster.

Ze herkent me.

'Vorige week had u nog geen Noormannen, toch?"

Ze knikt en verontschuldigt zich tien keer voor de miskoop.
De sterkere Noorman moet €10,- meer kosten.

We betalen €5,- bij en manlief rijdt met het Noormannetje in het Peutje terug naar huis.

Ik wandel met Jacky naar huis en verheug mij niet op het werk dat mij te wachten staat.


Maar ik zet door.
Ook de Noorman blijkt niet geheel rui-vrij.

Mensen, mocht u nog geen boom hebben...

.....ga voor echt goed of nep.

Geen opmerkingen: