07 december, 2016

Terloops


Gisteren ging ik bevend op de weegschaal staan.
Na Florida en een lekkere Sinterklaasavond was ik enigszins huiverig.

De weegschaal liegt niet.
Ik kon mijn ogen niet geloven.
Minus elf kilogram sinds 15 september.

Dat ligt niet alleen aan anders eten.
Ik zorg ervoor dat ik iedere dag loop.
In Naples had ik een doel: het strand.

Vanmiddag deden we boodschappen bij Plus in Scharendijke.
Er waren vier klanten in de winkel.
HEERLIJK!

Maar daar zal de eigenaar anders over denken.
Ik vrees dat de dagelijkse avondopening binnenkort ophoudt te bestaan.

Manlief zette Jacky en mij af op een landweggetje.
"Zie je straks thuis."


U verlangt waarschijnlijk naar het voorjaar.
Die kunt u op de markt al kopen hoor: ik zag tulpen.


Ik ben dol op dit jaargetijde.
Vooral vanwege de stilte.

Ik hou van korte dagen. Van gezelligheid en warmte creëren. Van winterkost. Van de schrale natuur.

In onze tuin is het feest voor koolmezen, merels, roodborstjes en mussen. Ze worden ruimschoots voorzien van lekkers.

Maar verderop moeten grotere vogels zelf aan het werk om hun maaltje bijeen te krijgen.
Ik kom erachter dat ze een paar kilometer met hun hapje hebben gevlogen. 

Geen opmerkingen: