05 december, 2016

Online winkelen


Het waren drukke dagen na thuiskomst.

De koffers moesten leeg en vervolgens gingen de zomerkleren weer in koffers, het huis moest op orde, zo ook de administratie, er moest gedicht worden, er moesten geschenken ingepakt worden, er moest Sinterklaas gevierd worden, het huis moest ook maar meteen in kerststemming gebracht worden
en
er moet nog steeds afgerekend worden met een jetlag, die altijd pas na een weekje om de hoek komt kijken.


Ik had in de VS heel veel via Amazon.com besteld.
In Nederland kwamen daar nog twee dingen bij, waar ik Bol.com voor nodig had.

Bol is niet bepaald een site waar ik graag op bestel.
Waarom?

Ik had een hoesje voor een smartphone besteld (bij leverancier X) en een cover voor een iPad (bij leverancier Y).

Daar kreeg ik twee aparte nota's voor, die ik apart moest betalen.
Bij Y ging dat moeiteloos, maar de ideal betaling aan X wilde tot drie keer toe niet lukken.

Bij Amazon.com had ik wel zeven verschillende leveranciers.
Ik betaalde één bedrag.
Amazon zorgt ervoor dat de leveranciers hun geld krijgen.

Nog iets opmerkelijks.
Bij horloges.nl wilde ik, toen we nog in de VS waren, een horloge bestellen van €70,-.
Het ging prima............tot de betaling.

Dus nam ik via de e-mail contact op met de klantenservice.
Hier een passage uit het antwoord.

Een verrassend, opmerkelijk antwoord.

"...Het is wel belangrijk dat het IP adres in hetzelfde land is gevestigd als waar de creditcard is uitgegeven. Dit dient overeen te komen, om fraude te voorkomen...."
*************

Geen opmerkingen: