11 mei, 2017

Beveiligingstag


Op de laatste dag van ons heerlijke bezoek aan Londen deed ik nog wat inkopen bij Marks&Spencer op Moorgate (the City).

Ik kon goed slagen en was dolgelukkig met mijn aankopen.

Eenmaal terug in Rotterdam kwam ik tot de ontdekking dat er in het jasje nog zo'n inktpatroon zat.
Er was helemaal geen alarm afgegaan in de winkel.

Natuurlijk heb ik meteen, via e-mail, contact opgenomen met M&S.
Zelf gaan klooien met dat ding durfde ik niet.


Vandaag ben ik de stad ingegaan.
Toen ik P&C binnenliep ging het alarm meteen af. Direct stormden er twee verkopers op mij af.

Na uitleg begon het gepieker.
P&C heeft een heel ander systeem en volgens hen geldt dat ook voor C&A, Hema en andere Nederlandse winkels die tags gebruiken.

"Ik weet zeker dat wij in Nederland een universeel systeem hebben. Misschien moet u ermee naar M&S in Den-Haag?"

'Maar ik heb begrepen dat het een kwestie van een sterke magneet is,' probeerde ik nog.

De behulpzame verkopers schudden hun hoofd.

"Ik weet trouwens niet welk systeem WE heeft. Maar ik vrees het ergste voor u."

'Waar zit WE?'

Hij kon het me zo aanwijzen: "aan de overkant."

Ik liep de winkel uit en weer ging het alarm af.
Weer kwam er iemand achter mij aan.


WE kon ik zonder sirene binnenlopen.
Ook hier vond de verkoopster het een machtig interessant verhaal.

"Wat een gedoe voor u. Ik weet niet of het lukt, maar ik kan het allicht proberen."

Ze legde de tag op de magneet. Ik hoorde klik en ze trok hem heel eenvoudig uit elkaar.

Voor de formaliteit liet ik het bonnetje nog even zien.

Ik voelde me een beetje bezwaard dat ik niets kocht, dat dan weer wel.
*****

Geen opmerkingen: