06 mei, 2017

Ik ben jarig


Daar word je dan drie jaar voor.
Om een snuitband te krijgen.
Heb ik weer.

Het vrouwtje laat me niet meer uit zonder dit marteltuig.
Ze zegt dat het voor mijn eigen bestwil is. 
Tss, het idee. Ik loop voor gek.

Ik had vandaag, op mijn verjaardag, wel wat anders verwacht.
Een lekkere drol van een ander dier, of een in ontbinding zijnd stukje lijk van een vogel.

Vorig week had ik nog een tampon te pakken, maar het baasje kon nog net het touwtje uit mijn keel trekken.
Jammer dan.

Zodra ik buiten ben gaat mijn neus naar de grond.
Ja, hallo - je bent een teckel of je bent een teckel.
Ik moet speuren.
Laat mij toch lekker vogelpoepjes likken. 

Vorige week was er paniek in de tent.
Ik ging braken.

Het baasje vertrouwde het niet en dus moesten we naar de dokter in Zierikzee.
Die gaf mij een heel gemene prik.
Ik gilde het uit.
De snoepjes waar ze me mee wilde paaien heb ik gewoon laten liggen.


Wel kreeg ik een lekker medicijn mee naar huis.
Ik vind namelijk medicijnen ook heel lekker.
Ik vind gewoon alles lekker.

Lekker en leuk.
Dat is Jacky.

Behalve dan poseren voor een foto.
Ze zijn de hele dag bezig geweest mij op de plaat te krijgen.
Ik verdom het gewoon.

Zodra het vrouwtje haar camera tevoorschijn haalt ben ik weg.
Nou ja. Ik wil wel een uitzondering maken voor een stukje worst.

Lang zal ik leven.


Geen opmerkingen: