13 mei, 2017

Londen (1)


Na dertig jaar weer eens naar Londen: op maandag heen en op woensdag terug.

Reden: Obsession een unieke Nederlands-Britse toneelproductie onder de regie van Ivo van Hove.

"Deze bijzondere internationale coproductie met het Barbican Centre gaat in april 2017 in Londen in première met een cast van zowel Engelse als TA-acteurs. Ze wordt geheel in het Engels gespeeld. 
De rol van Gino wordt vertolkt door acteur Jude Law die met tal van bijzondere rollen in zowel theater (Henry V, Hamlet, Anna Christie) als film (Sherlock, The Grand Budapest Hotel, Side Effects, Cold Mountain) heeft bewezen één van de belangrijkste acteurs van zijn generatie te zijn."

Hoe makkelijk is het om in Rotterdam in te stappen en een uur later in Londen te zijn.
We kochten een Oystercard, die hetzelfde werkt als de Nederlandse OV-kaart. Met dat verschil dat je binnen een uur ongelimiteerd van de bus gebruik kunt maken voor maar £1,50.

Wij hebben in Nederland geen klagen over het openbaar vervoer, maar Londen verslaat ons toch. Hoewel ik die diepe gewelven en ondergrondse gangen (metro) niet echt prettig vind.

Ons hotel lag dicht bij het Barbican Theatre.
Niet echt centraal, maar The City was binnen 10 minuten met de bus te bereiken.

We checkten om 11.30 uur in en zoals te verwachten was de kamer nog niet schoongemaakt.
Erg jammer, want ik had niet geslapen.
Helemaal niet geslapen? Ik hoor het u ongeloofwaardig vinden.

Neen, 0,0 geslapen.
Heel normaal voor mij wanneer ik vroeg op moet staan en dus ook (voor mijn doen TE) vroeg naar bed ga.

Maar goed.
De vreugde dat ik weer in bruisend Londen was gaf me een enorme boost.

En dus startte maandagochtend onze (veel te lange) wandeling van The City naar Westminster.

Dat was in eerste instantie helemaal niet onze bedoeling, maar zolang onze benen ons droegen bleven we lopen: van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid.

The(financiële)City - Fleet(nationale pers)Street - justitieel centrum - theater centrum - Trafalgar Square - Whitehall (regeringscentrum)


Het was koud, maar droog.

Op het moment dat we terug naar het hotel wilden konden we geen bushalte vinden, was moesten we drie keer overstappen en zag ik dubbel.
Eenmaal op de kamer dook ik direct mijn bed in en viel in een comateuze slaap.

Manlief moest alleen naar de bar voor een maaltijd.
Ik heb 15 uur aan een stuk door geslapen.

Loop vanuit uw stoel maar even met ons mee (I = omschrijving): 
*******

Geen opmerkingen: