31 augustus, 2017

Toegift


Het was een misrekening van jewelste.
Om twee uur 's middags van de ferry in Cairnryan (Schotland) via de tweebaans A75 naar Aysgarth in Yorkshire.
Vrachtwagens, landbouwvoertuigen, slechte zicht op de weg. Dus voor mij als bijrijder was het een continu turen.

"Ja............toe maar. Gas," zei ik.
Grrrrrrr, zei de Mini en schoot langs de trage rijders.

"Neen.........," gilde ik.
Piep, zei de Mini en dook schuldbewust terug achter de vrachtwagen.

Pas na Carlisle konden we doorkarren.

Het werd een veel te vermoeiende, lange dag.
Les geleerd.


In de vijf weken en route hadden we geen verkeersongevallen gezien. Hoe anders is dat op de Duitse autobahn, waar je vaak in een file terecht komt die uiteindelijk langs wrakstukken sluipt.

We hadden net de Britten als goede automobilisten bestempeld of we zagen rookwolken in de verte.

Dat bleek een heftige brand.


Verderop werd de weg afgezet en het verkeer omgeleid.
Dat leidde tot de langste file die ik ooit gezien heb.


De ingeroepen extra hulptroepen moesten letterlijk dwars door de file heen.
Er is geen vluchtstrook langs deze weg.

Zelden heb ik zo'n chaos gezien.


Geen opmerkingen: