18 augustus, 2018

Ergernissen die me aan vroeger doen denken


Manlief had geroosterd brood gegeten.
Ik zag het in het boterkuipje dat ik gisteren had opengemaakt: broodkruimels.

"Wil je dat niet meer doen?!"

'Moet ik dan oud, droog brood eten?'

"Pak maar een extra mesje, ik geloof dat er zelfs een botermesje in de lade ligt."

'Waar je je druk om maakt.'

"Dat zei papa ook altijd. Nou ja, die haalde zijn schouders op."

Mayo, mosterd en jam die slecht worden omdat iemand er met een vies mes ingaat vallen in dezelfde categorie.
Ik leg er altijd lepeltjes bij.

Mijn moeder werd razend wanneer ze een boterkuipje als op de foto aantrof. Wij keken allemaal naar ons bord.
Terecht, want de schuldige zat aan het hoofd van de tafel.

Te gulzig zijn en dan de overtollige boter afschrapen aan de rand van het kuipje.
Het zag er ook goor uit.

Mijn vader kon ook een fles melk aan de mond zetten wanneer hij dorst had.
Mijn moeder probeerde hem uit te leggen dat dat nou ook niet echt hygiënisch was, maar paps vond dat allemaal onzin.

P. is ook goed in het verorberen van een half pak koekjes en de rest dan onafgesloten in de kast te zetten, waardoor ze de volgende dag niet meer lekker zijn.

Of een fles Sprite niet goed dichtdraaien waardoor de bubbels stiekem ontsnappen.

Herkent u het?
****

Geen opmerkingen: