07 augustus, 2018

Ludlow en Stokesay Castle (Shropshire)



Na de nodige boodschappen en goedkoop tanken bij Tesco was het ruim een uur rijden naar het historische stadje Ludlow, dat gelegen is in de Shropshire hills.


Eerst heerlijke koffie bij een (sociale werkplaats) koffietentje.

Ludlow is beeldschoon en gezellig.

Dit stadje heeft alles.
Geweldige middenstand, leuke kroegjes, terrassen en restaurants, eeuwenoude (Noormannen) kerk, kasteel, rivier, parken, theater.......

St. Laurence's Church:
The tower is 135 feet (41 metres) high and commands expansive views of the town and surrounding countryside. 

Die kerk fascineerde mij.
Ik deed het. 




Ja echt, daar bovenop heb ik gestaan.
Naar beneden was het ergste, ik moest mijn rugzak op mijn buik dragen en vloekte toen ik stemmen hoorde.

Het was een man die alle stappen hardop aan het tellen was.
"Please step aside when you reach the bells," riep ik.

Toen we elkaar passeerden zei ik dat hij zijn krachten -en adem beter kon sparen, maar ik hoorde hem tot de laatste trede tellen.
Stommerd.

Met letterlijk knikkende knieën zette ik weer voet op aarde.
Manlief zat met gevouwen handen in de kerkbank.


Nadat we het centrum goed verkend hadden wandelden we naar de rivier waar we verkoeling en versnapering vonden.

Dat lieve, trouwe hondje van ons wandelde los braaf naast haar baasje.
Jacky is een geweldige toerist!



Twintig minuten noordelijk van Ludlow ligt


We beëindigden de tour met tea en één scone (deelden we) .
Daar heb ik mij, vanwege de lijn, de hele vakantie nog niet aan bezondigd - maar na zoveel beweging en een licht ontbijt mocht het van mijzelf.


Geen opmerkingen: