09 oktober, 2018

Bestaat de winterjas nog in 2050??




"Gaan jullie weer op vakantie?"

Die vraag wordt mij tussen de berging en de voordeur drie keer gesteld.

Uitleg ben ik niemand verschuldigd, dus ik houd het op een glimlachend neen.

In deze koffer zitten winterkleren.
Het zomerspul hangt gewassen in de kast, klaar om verruild te worden.

Maar de koffer blijft vooralsnog gesloten op de gang staan.

Het is half oktober en nog hartje zomer.

Ik wandel in mijn bermuda met Jacky langs de Kralingse Plas en passeer dames in winterjassen.

De wereldwijde temperatuurstijging kan en moet worden beperkt tot 1,5°C. Dat blijkt uit het langverwachte rapport van het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) van de Verenigde Naties. Het verschil tussen 1,5°C of 2°C opwarming van de aarde is qua impact op de planeet desastreus volgens het IPCC. 

Dat zijn zorgwekkende feiten.

Hoe ziet de toekomst er voor mijn kleinzoon uit?

Ligt Rotterdam in 2070 aan de Maas, of aan de Noordzee?
***** 

Geen opmerkingen: