28 oktober, 2018

Het spoor bijster


Die pleuris metro dacht ik vandaag.

Ik moest voor een boodschap naar de Voorschoterlaan.

Normaliter doe ik dat te voet, maar wegens tijdgebrek (en ik moest ook mijn nieuwe OV-kaart opladen) pakte in de metro van Oostplein naar Voorschoterlaan. 

Pakte?
Nou neen.

Er sukkelde een metro binnen waar "gereserveerd" op stond.

De mensen die uitstapten liepen allemaal naar het andere spoor, aan de overkant.

Ik kwam RET-jongens tegen.

"Waat moet u naartoe?"

'Voorschoterlaan.'

Ik liep mopperend naar de overkant.


Het werd me duidelijk dat het chaos was.
Twee verschillende lijnen op één spoor.

Ik was er te voet allang geweest.

Terug ging het soepeltjes.

Alle metro's vanuit Capelle gingen toch niet verder dan Oostplein.


Bij de uitgang liep een ouder stel met boze gezichten mij tegemoet.

Ze hadden van Blaak naar Oostplein moeten lopen en probeerden nu per metro verder naar Capelle te komen.

En Feyenoord verliest as I write.

Dus, krijgt allemaal de pleuris!!
*****

Geen opmerkingen: