18 december, 2019

Ben ik een boomer??


Ik was net aan de term babyboomer gewend.
Nu is boomer tot woord van het jaar uitgeroepen en volgens de omschrijving pas ik in dat profiel.

Hoewel?

Ik ben vóór het koesteren van Nederlandse tradities en het doorgeven van onze geschiedenis (ook met zwarte randen).

Ik wil de rijmpjes uit mijn poëziealbum kunnen blijven lezen zonder mij daar ook maar één moment schuldig over te voelen.

Ik stem liberaal en weet zelf niet of dat links of rechts is. Anderen bepalen dat voor mij.

Ik rij inderdaad in een SUV, vanwege de hoge instap en omdat hij niet duur is.

Ik kan mij een luxe vakantie veroorloven, maar vind het evenzo heerlijk om er met de caravan op uit te trekken.

Ik ben wel degelijk bezorgd om het milieu en begin me steeds meer te ergeren aan de protesten van de boeren.

Ik ben nieuwsgierig naar innovatie. 

Ik ben een vrije geest, maar ik ben blij met een overheid die goed voor mij zorgt en daarom draag ik (zonder al te hard te mopperen) mijn financiële steentje bij. 

Ik dool dus een beetje rond in een omgeving vol hokjes.

Laat mij maar dolen!!
*****

Geen opmerkingen: