05 december, 2019

The Crown 3


21 november
Er worden deze week 130 nieuwe tv's geplaatst in de kamers.
We hebben Netflix en dat is geweldig!!


We keken ernaar uit: The Crown 3.
Gisteren was het dan zover.
Een nieuwe cast in een nieuwe serie.

"A miscast," zei onze Britse vriendin vanmorgen bij het ontbijt.
Ik kon het alleen maar met haar eens zijn.

Wat is dit jammer: Claire Foy WAS koningin Elisabeth, van top tot teen.

Maar ook de fantastische rol van prinses Margaret is overgenomen door iemand die totaal niet lijkt.

Prins Philip lijkt qua uiterlijk goed gevonden, "but he speaks like Charles."

De Britten vertelden dat de derde serie van dit mooie kostuumdrama niet positief is ontvangen door de Britse recensenten.

Ik kreeg ook het gevoel dat het script speciaal voor de Amerikaanse kijker is geschreven: overdreven.

The Queen die een stervende Churchill op zijn voorhoofd kust??
No way.

En de scènes over de spion (een glurende koningin achter de gordijnen) komen ook erg ongeloofwaardig over.

Olivia Colman is een fantastische actrice, maar deze rol past haar niet.


Inmiddels zijn we thuis en heb ik mij door serie drie geworsteld.

Ik vond het niks. Manlief viel regelmatig in slaap en miste niks.
Zoals de Britten het zo mooi kunnen uitdrukken: overdone.

In geen van de spelers zie ik ook maar de geringste gelijkenis met de mensen om wie het verhaal draait.

Een ongeloofwaardig drama.
Ik hoop dat de koningin erom kan lachen
****

Geen opmerkingen: