05 januari, 2020

Een gewichtig blogje



68,9??
Was het maar waar!!

De feestdagen hebben zijn tol geëist: ik ben vijf kilo aagekomen.
Tel daar de twee kilo van voor december bij op en u begrijpt dat ik mijzelf weer streng heb toegesproken.
The story of my life.😒

De hele maand december heb ik de weegschaal buiten mijn gezichtsveld gehouden. Ik heb het kreng genegeerd.

Hij zat wel in mijn achterhoofd. Iedere keer als ik iets lekkers at knaagde het geweten, maar ik liet het heerlijks niet staan.

Het is de combinatie van koolhydraten met de rest waar mijn lichaam van uitdijt.

Stokbrood met Franse kaasjes, toast met paté, stol met roomboter, toetjes, oliebollen, appelflappen, zoutjes, koekjes.

Manlief eet meer dan ik en komt één kilo aan. Ik leg me daarbij dagelijks ook nog eens een fikse wandeling op, maar het mag niet baten.

Nu dus een maand rigoureus lijnen en geen drank.

Donderdag begonnen, nu (drie dagen later) is er zeven ons af. Niet veel, het lijf moet even op gang komen, maar het geeft deze burger moed.

Ik voel het meteen.
Koude handen en koude voeten. Neen, dat is niet comfortabel - maar het is wel een signaal dat ik op de goede weg zit.
*****

Geen opmerkingen: