14 januari, 2020

Kokker-ellen (63) Bitterkoekjes



Even een update, vergezeld door een lekker recept dat in mijn eetpatroon (dieet vind ik een rot woord) past.
Morgen ben ik twee weken bezig en ik was zondag 2,6 kg afgevallen.

Nu zocht ik een koolhydraatarm recept voor koekjes dat ook geen vet/boter/olie bevat.

Het bitterkoekjes recept dat ik op de site van Kitchen24 vond past perfect in het plaatje.
En laat ik nou dol op bitterkoekjes zijn.

Doe 150 gram poedersuiker, 1 theelepel amandelextraxt en 150 gram witte (ongebrande) amandelen, in de keukenmachine (met mes) en draait het fijn.
Voeg 2 eiwitten toe en laat de machine even goed doordraaien.

Doe het beslag in een spuitzak en spuit met eigen fantasie koekjes op vetvrij papier.
(Volgens Rudolf mogen er geen puntjes op zitten en kun je die met een natte vinger gladstrijken. Mijn koekjes hadden wel puntjes.)

Schuif het bakblik in de voor verwarmde - 190℃ - en bak in 10 minuten af. Pas op, het gaat snel!!


Dat zo'n simpel recept zo heerlijk uit kan vallen verrast mij.

Krokant aan de buitenkant en zacht van binnen.
Nadeel: we hebben alles in één keer opgegeten.
*****

Geen opmerkingen: