08 februari, 2020

Baggercampagne



Bij leven en welzijn maken wij in november terplekke de Amerikaanse presidentsverkiezingen mee.

De campagne is in volle gang.
Trump staat met 10-0 voor.

Ik betrap mijzelf erop dat ik aan zijn grillige, onbeschofte gedrag gewend ben geraakt.

Dat hij de uitgestoken hand van Nancy Pelosi negeerde verbaasde mij niet. Ik moest er wel om lachen. In de afgelopen drie jaar hebben we hem dat wel vaker zien doen.

De kinderachtige reactie van de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden vond ik eigenlijk veel opzienbarender.
Ziet u Khadija Arib zoiets doen??


Afgelopen week mocht Iowa een Democratische kandidaat kiezen. 
Een nieuwe, speciaal uitgevonden app bleek niet te werken. Werkelijk een blunder van jewelste waar zelfs het linkse CNN niet over uitgepraat raakte.

Het enige pluspunt: winnaar werd de 38-jarige Pete Buttigieg - voormalig burgemeester van wereldstad South Bend, Indiana (107.789 inwoners).

Maar...............hij is getrouwd met een man. En hoewel ik zeker weet dat er in Washington nog heel wat kasten geopend moeten worden, toch vrees ik dat de conservatief denkende Amerikanen geen homoseksuele president willen.
Vanwege zijn leeftijd en uitstraling hoop ik dat Buttigieg de Democratische kandidaat wordt. 

De economie draait als een tierelier. Iedereen is tevreden.
Amerikanen kijken eerst naar hun eigen portemonnee. Trump komt zijn beloftes na.

Dat hij iedere keer het randje van het betamelijke opzoekt en ruzie zoekt met de gehele wereld weegt niet op tegen een baan, less tax en een goedgevulde beurs.

Dus vandaar die 10-0 voorsprong voor Trump.
******
In ons eigen land lijken politici zich ook op te maken voor de verkiezingen op 17 maart 2021.

Forum voor Democratie zou volgens de peilingen nu de absolute winnaar zijn.

Thierry Baudet lukt het iedere keer weer om iedereen in Den-Haag op de kast te krijgen.
Dit keer met deze tweet van 31 januari:
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD

Was ik niet geschokt door deze tweet??
Neen - want net als bij Trump wen ik aan schreeuwlelijk Baudet. 
Let wel: wennen betekent niet goedkeuren!!
De tweet is uiterst opruiend. Ik zal nooit op hem stemmen!!

Klaver en Jetten (reageert met kreten als racistisch) zijn razend en positioneren zich.

Ook in Nederland staan links en rechts lijnrecht tegenover elkaar. Met elkaar een coalitie vormen is out of the question.
Er is geen midden meer.

Deze tendens zien we in heel Europa en is allesbehalve geruststellend.
******

Geen opmerkingen: