18 februari, 2020

Iedere minuut een associatie



"Ik ga dat plekje even bevriezen."
Dermatoloog verlaat de kamer om stikstof te halen. Ik verwacht hem terug met wattenstaafjes en een "zuurkoolvat." 
Dat is de eerste associatie.

Binnen twee minuten is hij terug met een apparaat dat ik meteen aanzie voor het moordwapen uit No country for old men.
Ik schrik er even van.


"Dit is veel effectiever dan die wattenstaafjes."
Ik geloof hem meteen en sluit op verzoek mijn ogen wanneer hij het ding op mijn wang richt.

"Daar komt 'ie."
Het voelt -en klinkt als een hogedrukspuit.
Associatie nummer drie.


Wanneer het branderig gaat aanvoelen stopt hij.
Hup: daar is associatie nummer vier: het gemene brandwondje (een stukje van mijn wijsvinger bleef aan de grill hangen) dat maar heel langzaam wil helen.


"Zo, even wachten voor de volgende ronde."

Genoeg tijd om even over vakanties te babbelen.
Dermatoloog is net als wij reislustig en we praten altijd graag over onze plannen en ervaringen.

"Onze zoon loopt stage in Boston en wij gaan hem opzoeken wanneer hij de Boston marathon gaat lopen."
Bang: daar is associatie nummer vijf. De bomaanslagen in 2013. Ik zat de hele nacht aan de buis gekluisterd.

"Klaar voor de tweede ronde?"

Terwijl mijn wang de volle lading krijgt zie ik tuinman Henk bij mijn ouders het onkruid tussen de tegels doodspuiten.
*****

Geen opmerkingen: