22 februari, 2020

Heb je een reden nodig om met vakantie te gaan??



Neen, natuurlijk niet.
Maar die hebben wij wel.
Twee jubilea: 
Hij - 70
Zij - 65

Dus hebben we iets leuks gepland met de nazaten.


En wij gaan volgende maand naar Sardinië.
Tien dagen naar dit veelgeprezen Italiaanse eiland waar ik alleen maar lovende, enthousiaste verhalen over hoor.

Mocht het inderdaad zo mooi zijn, dan zie ik ons volgend jaar de oversteek wel maken met de caravan.
Maar eerst proefdraaien.


Na het debacle (vanwege het rampazalig slechte weer) van vorig jaar hebben we besloten dit jaar wat later met de caravan op pad te gaan.

In Italië had ik helemaal geen zin meer.
De herinneringen aan het onophoudelijke getreiter van de weergoden en het geklungel met de apparatuur in de caravan waren nog iets te vers.

Pas toen vrienden uit Keulen een eetafspraak met ons wilden maken in Ahrweiler, een heerlijk restaurant waar wij graag komen, voelde ik mij geroepen in actie te komen.


Ik haalde de kaarten tevoorschijn en ging ervoor zitten.
Onze vriend zou het restaurant reserveren.

Gisteren dacht ik toch maar een camping te bellen in de buurt van Ahrweiler, ondanks dat het nog gesloten is.
Uiteindelijk kreeg ik de eigenaresse te spreken die mij vertelde dat het een feestweekend is en dat de camping "ausgebucht" is.

"Zeg het eten dan ook maar af, want het hele Ruhrgebied zit dan in het Ahrtal."

Jammer - we wijken uit naar Luxemburg.

Het wordt een fikse rit.

Luxemburg - Elzas - Aosta - Toscane (omgeving Lucca) - Rome - Amalfiekust.

Voor de laatste twee bestemmingen heb ik reeds besproken.

Vorig jaar schrapte ik Pompeï van de lijst. Nu wil ik er absoluut naartoe.

Het belooft weer een avontuur te worden.
Apollo (de goede weergod) mag mee in de disselbak.
****

Geen opmerkingen: