25 juli, 2020

Influencers: kent u die uitdrukking?



↑Dit is Dave Roelvink, telg uit een roemruchtig schnabbelgeslacht
Toevallig viel ik middenin de uitzending waar onder andere Feike Sijbesma te gast was. Sijbesma werkt zich te pletter om ons door dit Corona-tijdperk te loodsen.

Ook waren er drie influencers. Dat schijnen personen te zijn die geld verdienen met filmpjes van zichzelf op social media te plaatsen.
Blijkbaar vinden jonge mensen het fijn wanneer anderen voor hen denken.
Ik vind het ENG. En dom.

Roelvink ging vol gas tegen Sijbesma -en het RIVM in. Sijbesma's krampachtige glimlach sprak boekdelen.

Jezus, wat was dit erg!!

Ik zat met schaamrood op de kaken te kijken en besloot snel, voordat er een glas richting beeldbuis ging, naar Michael Jordan op Netflix over te schakelen. Een man die tenmiste echt iets gepresteerd heeft.

Nu had ik mij voorgenomen er niet over te schrijven, maar het blijft spoken in mijn hoofd.
Want het zijn mijn belastingcenten die naar de NPO gaan en ik zie steeds meer bagger op de publieke.

Qua gedrag ben ik allang weer terug in maart.

Aangezien de afstand heen -en terug te lang is voor één dag, logeren we in augustus in een hotel - inclusief diner en ontbijt.
Gelukkig zijn ze streng. We moesten een tijdstip aangeven.

Vrienden wilden voor komende week een eetafspraak maken.
Geen restaurant, schreef ik terug. Kom maar hier.

Winkels wil ik vermijden.
Jammer, maar gelukkig is ben ik bedreven in het online bestellen.
De bezorgservice van Albert Heijn komt weer wekelijks. ↓


↑Ook heb ik een nieuwe lading mondkapjes besteld, want ik zie het er toch van komen......

Ik hoop dat het verplicht gaat worden. Voor adviezen is men niet meer ontvankelijk.
Het is te vrijblijvend.

Dan maar schijnzekerheid, wat ik trouwens niet geloof.
Nederlanders weigeren de anderhalve meter te accepteren, hoe dringend het RIVM daar ook om vraagt.

Mochten wij nog naar Frankrijk kunnen in september (wat ons door de aan de laars lappers niet gegund wordt), dan moeten we sowieso een mondkapje op. En nu ook in België.

Waarom geen EU-aanpak??


↕Ik wil deze bestelling doen voor de nieuwe caravan, maar ik durf eigenlijk niet.


Geen opmerkingen: