06 juli, 2020

Wij hebben ons portie gehad



Twee maanden zijn voorbij gevlogen.
Donderdagmiddag gaan we via Langweer (kapper) terug naar huis.
Zin in?
Jawel.
Het is nu tijd voor de families met schoolgaande kinderen. Wij hopen in september met de nieuwe caravan op pad te gaan. Wellicht naar het buitenland.


Zondagochtend.

↑Het is een spectaculair schouwspel. Vooral wanneer ze loskomen van moeder aarde.
Kitesurfing bij de Mirnser Klif, waar wij gisteren gingen wandelen.

Wat een kracht en inspanning moet dit kosten: code geel - windkracht 7 op het Ijsselmeer.

Wij gaan dinsdag deze wandeling nogmaals maken met onze oude buurtjes/vrienden uit Tytsjerk.
Daarna gaan we lunchen in Oudemirdum.

"Ik wil graag twee tafels van twee tegen elkaar reserveren."

De eigenaresse keek me aan.

"Vanwege de anderhalve meter," voegde ik toe.

"Van mij hoeft het niet hoor," zei ze.

"Prima, maar ik volg het advies van het RIVM en dat zal ik tot in lengte van dagen blijven doen."

"Okee, we gaan het regelen."  


Zondagmiddag:

"Ik ga de luifel uitzetten," zegt manlief

Ik heb zojuist het weerbericht gezien. "Schat het gaat weer stormen."

"Nee hoor, het gaat niet stormen. Onzin."

Ik kan u verzekeren dat het niet zo vriendelijk ging.

Vannacht om twee uur werd ik wakker door een vreselijke herrie.

Windstoten. De luifel vocht met de wind en stond op het punt in stukken te scheuren of de lucht in te gaan. 

Ik maakte P. wakker - die een paar vloeken liet.

"Wat nu?"

"Dat redden we niet met z'n tweeën."

"Nee, dat lukt niet."

Ineens was zijn grote mond geslonken.

"Kom op - nu!!!! Het is nu even rustig." Ik pakte mijn ochtendjas waar ik een regenjack overheen aantrok. Twee minuten eerder was ik nog razend op P. en dacht: 
zoek het nou ook maar lekker zelf uit, stuk eigenwijs,

"Nou - kom dan P.!!!"

"El waar zit het buitenlicht??"

Hij was in paniek. 

"Ga, maar vast................ik doe het buitenlicht aan."

In een paar minuten hadden we de luifel opgeborgen.

Vanmorgen hebben we op mijn aandringen de caravan een kwartslag gedraaid.
Dat hadden we een week geleden al moeten doen.

*Zucht*

Geen opmerkingen: