30 april, 2021

Koninginnedag


30 april.

Nog voor tienen zaten we alweer in de auto, op weg naar Rotterdam.

In Numansdorp bij Intratuin een tuigje voor Jacky kopen, het verloop van de verbouwing aanschouwen, boodschappen doen en om 12 uur de fysio - zo zag het programma eruit.

Een strak schema.

Bent u weleens bij Intratuin in Numansdorp geweest?
Nou, je kunt er een dag doorbrengen. Het lijkt wel Ikea.

De dierenafdeling was aan het eind, vlakbij de kassa's.
Vanwege het verplichte Corona-eenrichtingsverkeer moesten wij, ieder achter een verplichte eigen Corona-kar, een kilometer lopen voor een hondentuigje.

Ik heb er voor de zekerheid maar meteen twee gekocht.
Van de weeromstuit liet ik mijn kar per ongeluk staan en stond ik met twee tuigjes bij de kassa. Er werd gelukkig niet moeilijk over gedaan.

Door naar de verbouwing.
Momenteel wordt er ook aan een woning op de tweede gewerkt, maar die lift is niet zo professioneel afgetimmerd als de onze.


Ik kan niet anders zeggen dan dat er keurig gewerkt wordt.
Werkelijk!

↑Op de foto is mooi te zien hoeveel lagen tegels er sinds 1966 op zijn gezet.
Volgens de sloper laat de onderste laag als brosse koekjes los. Dat lijkt mij gunstig.


Onze, door onszelf ingepakte spullen, worden extra beschermd door een stofscherm en de mannen stofzuigen aan de lopende band.


We waren vroeg bij de fysio, dus lazen we in de auto de krant.

Toen belde de opzichter/voorman. Hij wilde even bijpraten en horen of we tevreden waren.
Ik had woensdag een paar opmerkingen, zeker geen aanmerkingen, geappt waar hij meteen werk van had gemaakt.

Het is een heel plezierige man die niks afraffelt, alle obstakels voor je wegneemt en van korte lijntjes houdt.

De aannemer heeft zijn eigen onderaannemers, zoals installateur, elektricien, sloper, schilder, tegelzetter, etc.
Maar ook met de door ons uitgekozen keukenboer onderhoudt hij direct contact. Wij zitten er niet meer tussen, maar worden wel op de hoogte gehouden.

"Nu de muren kaal zijn zien we dat een aantal leidingen anders loopt dan gedacht en dat betekent dat er aanpassingen gedaan moeten worden. Dat is ook van belang voor de keukenbouwer, dus ik neem contact met hem op en vraag hem volgende week naar uw woning te komen zodat we gezamelijk de situatie kunnen bespreken."

Kijk, aan zulke mensen heb je iets.
*****

Geen opmerkingen: