22 april, 2021

Oude-Tonge


Waarom ik altijd dacht dat Oude-Tonge niets voorstelde weet ik niet, maar ik zat er naast.
Het is best een leuk dorp, dat onkend geleden heeft onder de watersnoodramp van 1953.

De schaarse oude huizen noemt mijn echtgenoot dan ook "waterhuusjes."

Loop maar even met ons mee.
↓Van de in 2019 gebouwde appartementen aan de jachthaven is er nog een te koop.
De vraagprijs voor de bovenste twee verdiepingen (142 m²) is €425.000 (half uur rijden van Rotterdam!)
Dat is geen gekke prijs (understatement), maar toen ik op Funda ging zoeken begreep ik het wel: goedkope (Van der Valk) materialen. 
 
 
↑Deze mevrouw met haar koffiekar stond te bevriezen.
Niemand kocht een kop koffie bij haar, want er liep niemand.
Ze warmde haar handen aan de koffiemachines.

 
Een (lelijke) katholieke kerk is deze streng hervormde gemeente?
Blijkbaar wel.

Geen opmerkingen: