14 oktober, 2021

Colmar


Ook deze foto's wil ik niet wissen.
Het is precies een week geleden dat we Colmar voor de derde keer aandeden. Een heerlijke stad, vol historie, gezelige etablissementen en goede winkels.

We begonnen bij La Petit Venise en waren niet enigen.

Van daaruit wandelden we naar het centrum.


↕Verbazingwekkend, die decoraties.


Lokale lekkernijen: zoet en zout.


↕Marché Couvert (1865)


Het geboortehuis van een zeer vooraanstaande Fransoos: Jean Rapp




Ik slaagde meer dan goed(koop) bij Promod en ben klaar voor de winter.

We zijn inmiddels vier dagen thuis, maar 's nachts word ik nog steeds wakker met het idee dat ik in de caravan lig.

Dat is een bizarre ervaring. Het duurt even voordat ik echt door heb dat ik in mijn bed in Rotterdam lig.

De zomerkleren zijn opgeborgen. Het bruin op de huid wordt iedere dag iets lichter.
Alles is opgeruimd. Ik mis nog een paar souvenirs waarvan ik niet weet waar ik ze gestopt heb.

De (van binnen) schone caravan staat in de stalling met nieuwe vochtvreters.

De auto moet voor een beurt en winterbanden naar de garage.
Hij heeft ons 4773 kilometer gereden.

Ik moet naar de kapper.
We moeten naar de tandarts.
Over twee weken krijgen we de griepprik.
Enzovoorts, enzovoorts.

Maar we maken plannen, hoor!!
*****

Geen opmerkingen: