22 december, 2022

Interview, documentaire, boek


Nee, wij waren niet echt onthutst van die Netflix docu.
Het interview met Oprah vond ik opzienbarender.

We kregen wel een mooi inkijkje in het niet bepaald simpele leven van de Sussexjes. Want hoe gewoon ze ook over willen komen, ze leiden niet bepaald een modaal leven.

Ik let altijd op de details.
Zo zag ik geen boterham met kaas, maar met gerookte zalm naast Harry's laptop staan. Megan heeft haar eigen Leo van Zadelhoff. Bevriende miljardairs schieten te hulp wanneer nodig. Ook wonen ze niet in een doorzonwoning.

Heel begrijpelijk - maar schets dan niet het "wij zijn doorsnee" beeld.

Ze kreeg een app van Beyoncé en deed daar heel hysterisch over. What the f.... Blijkbaar staat Beyoncé in haar adressenlijst, dus...
Maar ook daar moesten wij kijkers van op de hoogte gebracht worden.

Meghan is actrice en ze speelde haar rol zo nu en dan uitstekend in deze documentaire.

Harry kwam bij mij wel authentiek over. Je ziet dat hij tot over zijn oren verliefd is op zijn M.
Ik vind dan ook dat hij het meest lijdt onder de huidige situatie.


Het systeem van "The institution" stinkt.
Er bestaat geen overkoepelende RVD (rijksvoorlichtingsdienst), die voor alle leden van het koningshuis naar buiten treed.

Charles, William, Camilla, Andrew............ze hebben allemaal hun eigen pr mensen en daar gaat het fout.
Daar, achter de gordijnen van Kensington Palace en Buckingham Palace gaat het fout.
Ik geef William en Charles daar niet de schuld van. Het zijn de mensen die tussen hen en de pers staan waar wat kwaaie pieren tussen zitten.

Meghan en Harry delen al dit lief en leed met ons, wat natuurlijk meningen en reacties oproept.
Ook bij mij.

Ze gruwen van de (roddel)pers, maar ze kunnen ook niet zonder.


↑Ik vond het fantastisch dat prins Charles zijn aanstaande schoondochter naar het altaar bracht.
Zijn warme uitstraling kwam oprecht over.
Wie had toen kunnen denken dat...........

Dat Meghan het raar vond om te knielen voor de grootmoeder van haar man begrijp ik. Maar sommige dingen zijn onverklaarbaar en ik denk niet dat zij dat kan veranderen.

Dat ze, vanwege haar genen, een rol zou kunnen spelen in de moeizame verstandhouding tussen het Gemenebest en Groot-Brittannië wil ik geloven.
Alleen werd die rol opgeblazen (door de pers) en dat zag Kensington Palace waarschijnlijk als een bedreiging.

Wie werd er populairder: Catherine of Meghan??
Heerlijk voor Catherine - want zij staat al jaren in de luwte (maar heeft ook haar portie gehad na de geboorte van George). Meghan moet nu de storm trotseren.

Mijn conclusie:
De Sussexjes willen van beide walletjes eten en dat kan niet.

Privacy in de US betekent wat mij betreft:
alle koninklijke titels loslaten en met (o)pa Charles en Camilla een burger eten bij McDonalds.
En stop met het opzoeken van de media die je zo haat.
****

Geen opmerkingen: