01 december, 2022

Kerstsfeer, boodschappen en een wandeling


We hadden het al in de reviews gelezen: "het ontbijtzaaltje is veel te klein voor een vol hotel."
En vol is het hotel.
De ontbijtreuimte zag er meer uit als een grote eetkeuken, nu ook weer plastic op de tafels.

Het was dus kwestie van snel de bladen vullen en lekker op de kamer ontbijten.


Komende weekends zijn er in alle dorpen grote kerstmarkten.
Zo ook in Ribeauvillé.
We snoven daar de gezellige kerstsfeer op en constateerden dat wij die kerstmarkten als kiespijn kunnen missen.
Het zal misselijkmakend druk zijn.


↑St. Hyppolyte.
↓Bergheim.


↓Ribeauvillé. Er werd nog volop versierd en de kraampjes vulden het straatbeeld..


Na de wandeling door Ribeauvillé in de ijzige kou was het tijd om naar Beblenheim te rijden (voordat ze met lunchpauze gingen).

Want we kwamen tenslotte voor de wijn.


↕Er prijkt een nieuwe naam aan de gevel.


Crémant, Riesling, Pinot Blanc en Muscat: alles geproefd en gekocht.


En toen nog boodschappen doen bij Leclerc.
Kaasjes, boter, voer voor Jacky, confiture.....


Ik kijk altijd mijn ogen uit in deze hypermarché, maar nu helemaal.
Wat een gigantische kerstafdeling. Ik moest me inhouden.


De oogst is alweer drie maanden geleden, maar de wijnboeren blijven hun wijnstokken vertroetelen.

↓Eigenlijk had ik zin om naar het warme hotel te gaan, maar het was pas half twee. De kou was op mijn keel geslagen - dat virus van een paar weken geleden is hardnekkig.

Dus sjaals nog wat strakker geknoopt en op pad. Doel was de kerk in het volgende dorp.

We hebben het gehaald, wat voor ons beiden als een overwinning was.


↑Ons dorp - St. Hyppolite.


We hadden één dag en die hebben we uiterst goed benut.
Nu rust op de kamer, voetbal kijken, straks een (meegenomen) sterke borrel en een warme douche.

We laten ons culinair weer verrassen.

Morgen naar het Ahrtal, waar we nog een nachtje blijven.
Ander kaliber hotel. Ander kaliber restaurant.
******

Geen opmerkingen: