09 maart, 2014

Ik keek even de andere kant op..............

 
 
......naar Venezuela, Syrië en de Oekraïne.
 
Oh, ja en er waren ook nog Olympische Spelen waar de Amerikanen bijna niet aan meededen vanwege terroristische dreigementen.
Ze gingen toch. Van de islamitische bende was geen spoor te bekennen.
 
Ik keek even de andere kant op en er worden aanslagen gepleegd in China.
 
De Chinezen houden niet van bad news, dus gingen deze berichtgevingen aan mij voorbij:
 
Last week 33 people were killed an...d 143 injured in a terrorist attack in the south-western city of Kunming. The attack, in which a gang of men ran amok in a Chinese railway station, was blamed on pro-separatist ethnic Uigurs, who come from the mainly Muslim areas of the Xinjiang region that borders Pakistan and Afghanistan. 
 
Ik keek even de andere kant op en er stortte een vliegtuig neer.
Malaysia Airlines heeft geen slechte reputatie. Geen inferieur merk, zal ik maar zeggen.
 
Ik draaide me om.
Nu wil ik niet het gelijk aan mijn zijde krijgen. Zeker niet wanneer het zoiets gruwelijks als dit betreft.
Maar het roept wel vraagtekens op.
Hoe komen vier passagiers met gestolen paspoorten, waar maanden geleden aangifte van is gedaan, door de douane?
Waren de veiligheidsmaatregelen niet verscherpt na de terroristische aanslagen in Kunming?
 
Conflicten, oorlogen, aanslagen,..........
 
Welke kant ik ook opkijk, ik bespeur geen wereld in vredestijd.
*********** 

Geen opmerkingen: