26 maart, 2014

"Let nature take its course"

 
Uit de verte zag het er aandoenlijk uit:
een meeuw liet zich aanraken door een paar kinderen.
 
Toen ik naderbij kwam zag ik dat het beestje nauwelijks op zijn poten kon staan. Vliegen was onmogelijk.
 
Iedereen loopt de godganse dag te telefoneren - maar nu had niemand een phone bij zich.
 
"I need somebody to call animal rescue!!"
 
Ik heb dertig mensen aangesproken, ben naar de concession stand gelopen en was zoek naar de Beach Patrol.
Al mijn pogingen om de meeuw van het strand te krijgen mislukten.
 
"I need somebody to call animal rescue!!"
 
Niemand wilde helpen.
Totale desinteresse. Onbarmhartigheid.
 
P. zette een bakje water bij het lijdend voorwerp.
 
"Let nature take its course."
De jonge vogel, met waarschijnlijk een verwonde vleugel, werd aan zijn lot overgelaten.


 
 Men keek wel, maar niemand deed iets.
 
Filmpje 2

Ik werd uitgelachen.

Raar mens: wie geeft er nou om een vogel?
*****

Geen opmerkingen: