03 maart, 2014

Tickets

 
Gisteren bestelde ik online tickets voor aanstaande donderdag, de eerste dag van dit "David Trump toernooi."
 
We zijn nog nooit naar een Amerikaans PGA toernooi geweest, maar nu we er maar anderhalf uur rijden vandaan zitten............
 
De LPGA en de Seniors bezochten we wel. In Naples.
 
Maar volgende week speelt ook Joost Luiten in Miami.
Joost, wiens home base Golfcentrum Seve is, waar onze ZOON als teaching golfpro werkzaam is.
 
Joost, die het afgelopen jaar zo goed heeft gedaan dat hij in 2014 aan alle majors mee mag doen.
 
Joost, die zich nog wel even in het Europese Ryder Cup team moet spelen. Dat zou een unicum zijn.
 
 
Een heel ander soort ticket, maar ook een ticket, zat achter de ruitenwisser van deze auto.
De auto stond goed geparkeerd bij deli Wynn's.
 
Mevrouw was naar het strand geweest en was (zo bleek later), zonder erg in de bekeuring te hebben, naar Wynn's gereden.
 
Als ik haar niet op de gele prent had gewezen, dan was ze achteloos weggereden.
 
Haar parking permit was in augustus 2013 al verlopen.
Dat je dat niet doorhebt verbaast mij hooglijk.
Of ze speelde dat ze het niet wist, of ze zag het nu voor het eerst.
 
Enfin, in eerste instantie was ze woedend.
 
Toen ik vroeg hoe hoog de boete was, haalde ze haar schouders op.
"I had one before. Can't be more than $20,-"
 
Door haar hele attitude kon ik geen compassie opbrengen.
 
Ik hield mijn mond dicht, maar wist wel beter.
De eerste bon is inderdaad $20,- - maar vervolgens loopt het gestaag op.
 
Op afstand wachtte ik op een reactie.
Ze opende de envelop. De nonchalance verdween op slag. Er verscheen een grimas op haar gezicht die veelzeggend was.
 
"OMG - it's a $105,-" riep ze naar haar medepassagier. "Can you believe that?"
 
Yes, I could.
****

Geen opmerkingen: