10 juli, 2014

De leeuw is nu een kater

 
Het is mooi geweest.
Dat schreef ik vannacht op Facebook. Iedereen kan daar het zijne uithalen.
 
Het geluk lachtte Oranje tot de halve finale toe.
Maar het was klaar.
 
Natuurlijk werden de teleurstellingen geuit in kritiek:
kritiek op de spelwijze, met name op de wissels die Van Gaal toepaste.
Die kritiek was bitter en zeer onterecht.
Natuurlijk is het even slikken, maar laat die Duitsers nu maar terecht wereldkampioen worden. Ik ben dat MESSIah-gedoe zolangzamerhand helemaal zat.
 
Oranje, onder leiding van Louis van Gaal, heeft Nederland prachtige weken bezorgd.
Het Nederlands elftal heeft boven verwachting gepresteerd.
 
U zit, als trouwe lezer, naar een foto van een autostoel te kijken en u vraagt zich waarschijnlijk af wat dat met het WK te maken heeft.
 
Niets!
 
Nou ja, het heeft wel met die kater te maken.
 
Ik heb een slechte dag.
Er wil niets goed gaan.
 
- in mijn laatste slaap had ik een nare achtervolgingsdroom, die me de hele dag blijft achtervolgen. We (man, kind en ik) waren in een ver land en we werden gezocht door militairen. Toen vluchtten we. De droom ging over het inpakken van de koffers, dat veel te lang duurde. Ik bleef maar dingen verplaatsen terwijl P. me stond op te jutten.
(het zal ongetwijfeld met het komende reisje te maken hebben)
 
- ik wilde de batterij van mijn horloge wisselen en liet het batterijtje in het gootsteenputje vallen.
 
- de apotheek had de door mijn huisarts gefaxte recepten niet ontvangen. Eer er contact was gelegd tussen Rotterdam en Zierikzee was ik een half uur verder.
 
- P. had vanmorgen de auto schoon gezogen.
Ik reed vanmiddag met open dak langs een houtversnipperaar................
Vandaar de foto.
 
Nou ja, zo'n dag dus.
 
De Duitse buren heb ik alvast gefeliciteerd.
******

Geen opmerkingen: