29 juli, 2014

Nanny Brow

 
"Wow," is mijn eerste indruk.
Wat een mooi gebouw. Wat een schitterend uitzicht. Wat een perfecte locatie zo middenin het Lake District.
 
De ontvangst door de manager is vriendelijk.
Ik schrik alleen als blijkt dat ik een kingsize kamer voor één persoon heb gereserveerd.
Dom!
 
Volgens de manager hoef ik alleen ontbijt bij te betalen, want voor de rest is het een tweepersoons kamer.
Dat ontbijt laat ik schieten.
Ik ben geen ontbijter en zeker niet zo vroeg op de dag: tussen 8.15 en 9 uur.
 
Hij laat ons de (kleine) kamer zien en ik schrik van het bed.
Wij zijn het Amerikaanse kingsize bed gewend. Dit is aanzienlijk kleiner.
Helaas, er zijn geen kamers met twee bedden.
 
Echtgenoot werkt de map van het hotel door.
Wat een bedillerige (onder)toon.
"U moet dit. U moet dat."
 
De eerste nacht wordt een ramp.
Draait een van ons zich om, dan schudt het hele matras. De spiralen prikken in mijn rug.
Mijn geopereerde been probeer ik krampachtig stil te leggen waardoor hij gaat tintelen.
 
Ik wil na drie uur slaap eigenlijk maar één ding: weg!!
Weg uit dit benauwde bed. Weg uit deze benauwde kamer, waarin niet eens plek voor onze koffer is.
 
Echtgenoot gaat in gesprek met mevrouw.
Ze geeft geen krimp.
Totale desinteresse. Een koude blik.
 
Als we weggaan moeten we gewoon drie dagen betalen.
Echtgenoot laat haar weten dat we Booking.com op de hoogte zullen stellen.
Dat ervaart ze als een bedreiging en ze zegt de politie te zullen bellen.
 
De stemming is grimmig.
Mevrouw is allesbehalve (klant)vriendelijk. Alles ademt iets steriels uit.
Flexibel? Nee!!
Klant koning? Nee!!
Oplossing zoeken?? Nee!!
 
Uiteindelijk blijven we de geboekte drie dagen.
Ik slaap met mijn hoofd aan het voeteneinde.
 
Wat zakken ze door het ijs:
- Als we na een uitstapje terugkomen steekt de sleutel van de manager aan de buitenkant in het slot van onze deur. Iedereen had zomaar binnen kunnen lopen. (zie foto's)
 
- De volgende dag staat er een stukje cake op de grond voor de deur. Heel hygiënisch.
 
- De wifi op de kamer doet het niet meer. Dat komt volgens mevrouw door de warmte.
Warmte? Het is 23 graden!
En mijn iPad geeft twee beveiligde adressen aan in de buurt. Ook de privé wifi van Nanny Brow doet het gewoon.
 
- De laatste dag treffen wij een vuile badkamer aan. Het theeblad is niet aangevuld.
Mevrouw biedt, wanneer ik koffiezakjes ga halen, aan om schoon te komen maken - maar wij hebben het helemaal gehad. Ik moet ook nog inpakken.
 
- Om nog maar te zwijgen over de levensgevaarlijke uitrit.
Een spiegel zou een oplossing zijn, maar dat is iets voor anderen om te melden.
 
Wij komen hier nooit meer!
Dit is geen aanrader!
 
Voor drie dagen betaal ik £364,50 oftewel €470,11
 

'
 
Lees ook hoe het wel kan, en voor veel minder geld!
Wat een opluchting dat wij onze vakantie toch nog positief konden afronden.
 
****

Geen opmerkingen: