05 november, 2014

Beau, maar niet bon

 
Zegeltjes sparen voor één gratis etentje.
 
P. had Le Beau in Goes uitgezocht. Die kreeg geweldige reviews.
Alleen maar lovende recensies? Waarom heeft dit restaurant dan nog geen ster?
 
Maar zoals ik eerder blogde: reviews op Iens, Tripadvisor en andere commerciële sites zijn onbetrouwbaar.
 
Ga op je eigen smaak af.
Zoals ik.
 
Waarmee ik wil zeggen:
wat ik lekker vind is niet zaligmakend.

Amuse
Getrimde Jacky mocht op mijn jas liggen. 
Wij waren blij dat we de hond als afleiding bij ons hadden, want erg veel sfeer straalt er niet van de "aarde-tinten" af en de muziek deed me erg denken aan hotel-gang-muziek.
Zet eens een band met Franse chansons op!
 
De bediening was uitstekend.
 
 Vooraf:
Coquille en kokkels
Eend - gerookt (??) en mousse.
De kruidencrumbs en het zure goedje onder de eend vond ik geen succes.
 
Hoofd:
Filet van kalf
Salade van couscous en komkommer was niet (genoeg) aangemaakt.
Frites zonder zout: geen probleem.
Eend 
Wij vonden de steakmessen (voor het vlees dat wij hadden uitgekozen) vreemd, maar mijn vlees was niet te snijden - laat staan te eten.
De jus was waterig. De smaak was laf. 
Er werd mij een ander gerecht aangeboden, maar eigenlijk wilde ik helemaal niet meer eten - dus dat aanbod sloeg ik af.

Dessert amuse.
Ook dit smaakte pre-made
Blonde brownie. Veel te zoet. Gedroogde vruchtjes, in plaats van verse.
Ik miste het heerlijke contrast van het zurige fruit met de zoete brownie.
Aan alles zat een muffe smaak. Ik kon ook de smaakcombinaties (van deze chef) niet volgen/waarderen.
Stoofpeer 
 
We eindigden met het lekkerste toetje. 
Jacky was trouwens wel in haar nopjes met de crumbs.

Geen opmerkingen: